Hur gör jag mitt bolags varumärke personligt?

Tre tips som vi anser kan vara starten på den resan är:

1. Vi som rekryteringsföretag kan hjälpa dig! Vi menar att vi som arbetar med rekrytering måste ta ett mycket större ansvar för att vara företagets förlängda arm ute i bruset. Vi har valt att göra det genom rörligt material – det ska vara personligt, inte kommersiellt, inte sponsrat eller en köpt annons genom en förmedlingssida. Kandidaten ska få en känsla i kroppen – vem blir min nästa kollega, hur ser kontoret ut, varför jobbar min eventuellt kommande chef på detta bolag? För att nå ut med sitt budskap måste man jobba med sitt digitala nätverk på ett mycket mer strukturerat sätt än tidigare. Till er som inte tror på sociala medier säger vi – ni vaktar dörrar som inte längre finns! Ta emot ALLA nya idéer om hur ni ska jobba med en digital strategi, hylla personer som tycker annorlunda och för världen framåt. Vi vet HUR!

2. Är det personligt att lyssna på klyschor som är självklara? Vi tycker inte det! Utmana dig själv och slopa alla Key Notes, gå istället ut och kör Skavlan-format när du pratar om dina eller ditt bolags erfarenheter. Djupdyk i ämnen där man kan vara autentisk och ge konkreta tips på hur man tacklar utmaningar och problem, på riktigt! Gå ut och inspirera med er imperfektion, som en inspirerande kvinna, Ishtar Touailat, nyss sa.

3. Vad vill ni stå för? Om det ska bli personligt så måste det vara kristallklart. Vad tänker du på när jag säger NIKE? Skor? Såklart men det finns fler som gör skor i samma kvalitetsnivå som dom. Varför väljer man NIKE och inte något annat? Jo för att NIKE säger något mer, något större – de jobbar tillsammans med de främsta idrottskvinnorna och männen. Vi tror på människor med passion. Vi vill ha en bit av deras värld.

Ida Jergell

Ida Jergell

Ida är grundare och delägare av addPeople med lång erfarenhet inom rekrytering.