Därför är du viktig
Med en stolt historia, fokus på innovativa produkter och nära samarbete med våra kunder ser vi på Orkla House Care fram emot att ge rätt person en spännande och lärorik roll som IFS-specialist. Det här är en unik möjlighet för dig som motiveras av lärande och framgång! Här erbjuds du en utvecklande roll där du får chansen att sätta din prägel på hur vi tillsammans arbetar inom området Digitala processer.
Det här är Orkla House Care
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete. Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg, dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Orkla House Care är ett av portföljbolagen inom Orkla ASA. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor.
Vår kultur
Vad är hemligheten bakom vår framgång? Vårt folk. Det är därför vi ser till att du har allt du behöver för att nå framgång. Om du vill bli en del av vårt sammansvetsade team och vill ha ett rikt utbud av lärandemöjligheter - Orkla House Care är platsen för dig! Hos oss får du möjlighet att delta i flera sociala evenemang internt på Orkla House Care och hos Orkla ASA, möjlighet till utmärkta träningsmöjligheter och en flexibel hemmakontorslösning.
Läs mer om oss på www.orklahousecare.com.
Fokus i din roll
Som IFS-specialist inom Orkla House Care kommer ditt huvudansvar vara att ta ägarskap av den nyligen implementerade Global OHC IFS ERP-lösningen och tillhörande processer. En del av ansvaret kommer ligga i att sätta dig in i vår nuvarande setup, och arbeta för att optimera den i framtida uppgraderingar och projekt. Som IFS-specialist kommer du även att spela en viktig roll för att bygga upp kapaciteten för vår interna IFS-kompetens.
Lösningen har för närvarande implementerats i Storbritannien, Sverige, Norge och Danmark, medan Belgien, Nederländerna och Kina är näst på tur. Som vår nya IFS-specialist kommer du inte bara att delta på resan – du kommer också att hjälpa till att rita kartan!
Nedan listar vi dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Ta ansvar för OHC:s globala IFS ERP-lösningar samt andra applikationer/plattformar som ingår i samma portfölj.
- Bygg upp en intern IFS-gemenskap inom Orkla House Care och utbilda de utsedda resurserna.
- Förstå affärsbehov och arbeta med implementation av förbättringsåtgärder.
- Hantera mindre justeringar som inte rör den globala setup:en.
- Skapa rapporter och lobbyelement inom IFS.
- Hantera IFS-specifik integration för nuvarande och framtida behov.
- Förbereda och kvalitetssäkra lösningsdesign.
- Säkerställa att tekniska förbättringar av befintliga lösningar implementeras korrekt.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
- Bred förståelse och djupgående erfarenhet av moderna IFS-lösningar.
- God förståelse för moderna arkitektoniska principer och integrationer.
- Bred teknisk insikt och erfarenhet från implementeringar av ERP-projekt. Erfarenhet av implementering/byte av affärssystem kommer att vara särskilt viktigt.
- Erfarenhet av att arbeta tvärs över länder och kulturer är också meriterande.
- Du ska vara flytande i ett skandinaviskt språk och ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Är det rätt plats för dig?
För att lyckas i den här rollen behöver du som person vara affärsinriktad och nyfiken. Du är intresserad av ny teknik och hur den kan bidra till kommersiell utveckling, och du besitter förmågan att översätta affärsbehov till IT-krav och vice versa.
Det här är en roll som innebär många kontakter såväl internt som externt, därför söker vi dig som är relationsorienterad, har lätt för att bygga förtroende och framstår som trygg. Det innebär att du behöver vara person som lyssnar, förstår och respekterar andra, samtidigt som du kan vara tydlig och kravställande när det behövs.
Vidare ser vi att du kan konsten att hantera många arbetsuppgifter parallellt, även under högt tempo och tidspress. Du är analytisk och strukturerad, arbetar proaktivt men fungerar också lösningsorienterat när det behövs.
Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
- Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid
- Placering kommer att vara antingen på vårt huvudkontor i Skøyen, Oslo eller i Bankeryd i Sverige, beroende på ditt utgångsläge
- I tjänsten förekommer resor och anpassas efter behov
- Ansök snarast, vi tillämpar löpande urval
- Vid frågor, kontakta rekryteringsansvarig Anette Beckman, 072–500 30 23.