Operations Manager

Vaggeryds Maskin  – Vaggeryd

VILKA ÄR VI?

Vaggeryds Maskin säljer, utvecklar och producerar produkter och komponenter till framförallt truckindustrin. Vi sätter kundens behov i centrum och tar ett helhetsansvar över funktion och totalleverans. Kärnkompetens finns inom mekaniktillverkning med produktionsresurser inom plåtbearbetning, skärande bearbetning, svetsning och montering. Vi har utvecklat en egen serie truckar och lyftsystem vilka integreras i kundernas produkter. Affärerna kännetecknas av små serier med hög kundanpassning, korta ledtider och ett stort mått av ”addingknowledge” – baserat på lång erfarenhet och en ständig pågående dialog mellan produktion, utveckling och kund. 

Vaggeryds Maskin är ett ägarlett bolag i tillväxt som sysselsätter 22 personer och omsätter ca 40 mkr. 

 

 

VAD ERBJUDER VI?

Är du en person som vill vara med på vår utvecklingsresa och tycker om förändringsarbete, processer, strategier och kvalitetsarbete? Fortsätt att läsa!

Till vår verksamhet i Vaggeryd söker vi en Operations Manager som kommer att ha ett operativt övergripande ansvar för alla funktioner inom Operations. Vi söker dig som vill arbeta nära verksamheten och produktionen, och utmana oss när vi nu tar nästa kliv!

Tjänsten innehåller följande ansvarsområden:

 

  • ansvarig för ordermottagning och kundkommunikation
  • huvudansvar för inköp och produktionsplanering
  • produktion- och processutveckling
  • kvalitets- och förbättringsarbete
  • personalansvar

 

DETTA KAN DU

  • Gärna ingenjörsutbildning eller arbetslivserfarenhet inom operations
  • Du har minst ett par års erfarenhet av ledarskap
  • Gärna fördjupande kunskaper inom skärande bearbetning eller annat relevant område
  • Förmågan att göra affärsmässiga bedömningar och ta beslut
  • God systemvana från större affärssystem, meriterande med Monitor

 

DETTA ÄR DU

Utveckling och förbättringsarbete i en operativ roll är ditt område! Du är en person som gillar verksamhetsutveckling, är nyfiken och jobbar ständigt med nya ideér, metoder och tankar. Du har ett affäesmässigt entreprenörstänk som resulterar i förmåga att ta genomtänkta beslut. Du gillar att självständigt skapa rutiner och processer.

Drivkraften hittar du i att arbeta tillsammans med dina medarbetare där du är personen som får med dig andra genom “walk the talk” – du föregår med gott exempel och har ett enkelt och tydligt sätt att kommunicera. Du vill helt enkelt uppnå resultat tillsammans.

 

BRA INFO ATT VETA

  • Tjänsten är på heltid
  • Du rapporterar till VD
  • Visa ditt intresse senast den 5 februari, urval sker löpande
  • Kontaktperson hos addPeople är Cecilia Björkegren, 0707-90 64 45

 

Ansök idag

Nedan kan du ansöka via kontaktformuläret

  • Vänligen märk vilket jobb du söker till
  • Du kan antingen skicka in din Linkedinprofil
  • eller skicka in ett CV
  • Eller skicka ett meddelande till oss.